Preses relīzes
Aizvadītajā gadā, neskatoties uz valsts ekonomisko recesiju un kopējā alus tirgus stagnāciju, AS „Cēsu alus” realizējis 59 miljonus litru dzērienu. Uzņēmums saglabājis 2008. gadā sasniegto apgrozījumu – 27 miljoni latu.
Uzņēmumā veiktās efektivizācijas un optimizācijas programmas ļāvušas samazināt kopējās kompānijas izmaksas, tādējādi 2009. gads AS „Cēsu alus” alus darītavā noslēgts ar 135 tūkstošu latu tīrās peļņas rādītāju.
Pārdomāta produkcijas realizācijas politika ļāva uzņēmumam 2009. gadā saglabāt iepriekš sasniegtos pārdošanas apjomus – kopumā realizējot 59 miljonus litru dzērienu. Stabilie pārdošanas rezultāti palielinājuši arī AS „Cēsu alus” tirgus daļu kopējā Latvijas alus tirgū, sasniedzot vidējo tirgus daļu 2009. gadā – 29% (2008. gadā tā bija 26,5%). Alus tirgus daļas pieaugumu veicināja Cēsu alus mērķtiecīgā produktu attīstības stratēģija – pagājušajā gadā Latvijas alus tirgū tika ieviesti tādi veiksmīgi zīmoli kā Cēsu Premium Pinte un alus kokteilis Beershake, attīstīts alus zīmols Garais.
Ekonomiskā situācija valstī būtiski iespaidojusi patērētāju pirktspēju, līdz ar to arī novērojamas izmaiņas alus patēriņa paradumos. Audzis pieprasījums pēc alus ekonomiskajā plastmasas (PET) iepakojumā, tā īpatsvars alus tirgū palielinājies no 45 % 2008. gadā līdz 51% 2009. gadā. Tomēr Latvijas alus tirgū saglabājas arī lojālo patērētāju kopa, kas arī ekonomiski nestabilos apstākļos, nemaina izvēli attiecībā uz iecienītiem produktiem. Cēsu alus galvenais alus zīmols Cēsu Premium spējis saglabāt stabilas pozīcijas, neskatoties uz ekonomiskā segmenta pieaugumu. Tāpat lēnu, bet stabilu izaugsmi piedzīvojis alus skārdeņu iepakojumā – tā īpatsvars tirgū pieaudzis no 12,6% 2008. gadā līdz 14 % 2009. gadā.
Ļoti būtisks samazinājums noticis sidra un alkoholisko kokteiļu tirgū – par aptuveni 30%. Diemžēl šajā tirgū kritums strauji turpinās – arī 2010. gada pirmajos trijos mēnešos turpinot uzrādīt 30% samazinājuma tendenci. Tieši šo segmentu visasāk skāra akcīzes nodokļa piemērošana, tomēr arī sīvas konkurences apstākļos un nodokļu sloga ietekmē, Cēsu alus ieņēma stabilas pozīcijas arī sidra segmentā – 42% tirgus daļa (1% pieaugums) un alkoholisko kokteiļu tirgū – 40% (4% pieaugums).
Pateicoties veiksmīgiem rezultātiem kvasa segmentā, Cēsu alus 2009.gadā spēja nodrošināt 32% pieaugumu bezalkoholisko dzērienu tirgū. Šajā segmentā nepilna gada laikā sasniegti ievērojami rezultāti – Ulmaņlaiku kvass saņēmis tirgus izpētes kompānijas „Nielsen” atzinību kā labākais jaunieviestais dzēriens Latvijā bezalkoholisko dzērienu tirgū. Enerģijas dzērienu tirgus 2009. gadā piedzīvojis 30% lejupslīdi, tomēr Cēsu alus pārstāvētais enerģijas dzēriena zīmols Dynamit aizņem trešdaļu šī tirgus Latvijā (35% tirgus daļa) un Dynamit 0,5l PET iepakojumā bijis pārdotākais produkts šajā segmentā.
2009. gadā Cēsu alus investīciju apjoms uzņēmuma attīstībā bija 1 miljons latu. Lielākie investīciju objekti pērn bija vīna raudzēšanas tvertņu uzstādīšana, kas uzņēmumam ļāva uzsākt sidra ražošanu Latvijā, kā arī papildus alus raudzēšanas tvertņu iegāde. 2010. gadā vērienīgas investīcijas tiek ieguldītas galvenokārt iepakojuma attīstībā, kas saistīts ar Cēsu alus kopējā dzērienu portfeļa paplašināšanu. Jaunas alkoholisko kokteiļu sērijas Cēsu 14% izveidē ieguldīti 100 tūkstoši latu. 450 tūkstoši latu tiek ieguldīti ražotnes tehnisko iekārtu modernizēšanā, kas ļaus uzņēmuma nākotnē nodrošināt jaudīgāku pildīšanas procesu un iepakojuma variācijas.