KORPORATĪVĀ PĀRVALDĪBA
- Uzņēmumā tiek veikts sistemātisks un stratēģisks darbs korporatīvās sociālas atbildības jomā. Ir izveidota Ilgtspējas komanda, kurā ir pārstāvēti visu uzņēmuma galveno darbības jomu/ departamentu atbildīgie pārstāvji. Katru gadu tiek definētas prioritātes sociālās atbildības jomā;
- Kā vienu no prioritārajām jomām alus darītava Cēsu alus ir definējusi sabiedrības izglītošanu par alkohola atkarības profilaksi – par primāro mērķauditoriju nosakot jauniešus, vidusskolēnus;
- Vietējā kopiena Cēsu alus sociālās atbildības darbības diapazonā ir Cēsu pilsētas un novada sabiedrība;
- Uzņēmums publisko savā interneta vietnē akciju sabiedrības finanšu ziņojumus (Gada pārskatus), kā arī nefinanšu ziņojumus Korporatīvās sociālās atbildības pārskata formātā;
- Uzņēmums rūpējas par reputāciju, veicinot to caur sociālās atbildības projektu realizēšanu – gan produktu attīstības, gan alus nozares kontekstā;
- Definējot savu pozīciju nozares attīstības jautājumos, Cēsu alus realizē uzņēmuma un nozares interešu pārstāvniecību ar profesionālo asociāciju starpniecību. Uzņēmums ietilpst gan alus, gan bezalkoholisko dzērienu nozares asociācijās, kā arī pārtikas uzņēmumu viedokli pārstāvošās institūcijās;
- Cēsu alus kā lielākā Latvijā ražojošā alus darītava iniciē un īsteno alus kultūras veicināšanas projektus, piemēram, caur sabiedrības izglītošanas pasākumu ciklu „Alus meistarklase”.
Atbildības jomas
KORPORATĪVĀ PĀRVALDĪBA
- Uzņēmumā tiek veikts sistemātisks un stratēģisks darbs korporatīvās sociālas atbildības jomā. Ir izveidota Ilgtspējas komanda, kurā ir pārstāvēti visu uzņēmuma galveno darbības jomu/ departamentu atbildīgie pārstāvji. Katru gadu tiek definētas prioritātes sociālās atbildības jomā;
- Kā vienu no prioritārajām jomām alus darītava Cēsu alus ir definējusi sabiedrības izglītošanu par alkohola atkarības profilaksi – par primāro mērķauditoriju nosakot jauniešus, vidusskolēnus;
- Vietējā kopiena Cēsu alus sociālās atbildības darbības diapazonā ir Cēsu pilsētas un novada sabiedrība;
- Uzņēmums publisko savā interneta vietnē akciju sabiedrības finanšu ziņojumus (Gada pārskatus), kā arī nefinanšu ziņojumus Korporatīvās sociālās atbildības pārskata formātā;
- Uzņēmums rūpējas par reputāciju, veicinot to caur sociālās atbildības projektu realizēšanu – gan produktu attīstības, gan alus nozares kontekstā;
- Definējot savu pozīciju nozares attīstības jautājumos, Cēsu alus realizē uzņēmuma un nozares interešu pārstāvniecību ar profesionālo asociāciju starpniecību. Uzņēmums ietilpst gan alus, gan bezalkoholisko dzērienu nozares asociācijās, kā arī pārtikas uzņēmumu viedokli pārstāvošās institūcijās;
- Cēsu alus kā lielākā Latvijā ražojošā alus darītava iniciē un īsteno alus kultūras veicināšanas projektus, piemēram, caur sabiedrības izglītošanas pasākumu ciklu „Alus meistarklase”.
INTEREŠU PĀRSTĀVNIECĪBA
AS „Cēsu alus” atbalsta un iesaistās uzņēmuma interešu pārstāvniecībā tiktāl, cik tas attiecas uz visas alus un dzērienu ražošanas nozares ilgtspējīgas darbības veicināšanu un attīstību.
AS „Cēsu alus” ietilpst sekojošās nozares un tautsaimniecības attīstības un uzņēmēju interešu pārstāvniecības organizācijās:
- Latvijas Darba devēju konfederācija
- Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera
- Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija
- Latvijas alus darītāju asociācija
- Alus darītāju un iepakojumu savienība
- Bezalkoholisko dzērienu ražotāju asociācija
- Latvijas Kvalitātes asociācija
- Latvjas Testēšanas laboratoriju asociācija
- Latvijas Personāla vadīšanas asociācija
- Latvijas Grāmatvežu asociācija
- GS1 Latvija
- Rīgas Somu tirdzniecības ģilde
EKONOMISKĀ ATBILDĪBA
- AS „Cēsu alus” atbalsta caurspīdīgu un atbildīgu atalgojuma sistēmu, ko realizē savā uzņēmumā un respektē savos sadarbības partneros.
- AS „Cēsu alus” neiesaistās darījumos ar ēnu ekonomikas pārstāvjiem. Tādēļ uzņēmuma biznesa stratēģijā ir izveidoti un tiek piemēroti stingri kritēriji kredītspējas pārbaudē, klientu un klientu līgumu izvēlē, jo īpaši tirdzniecības un HoReCa segmentā;
- Cēsu alus samaksātie nodokļi.
IEGULDĪJUMS SABIEDRĪBĀ
- Uzņēmums katru gadu definē sponsorēšanas un atbalstāmo jomu prioritātes, tomēr sponsorēšanas stratēģija pamatā ir nemainīga – Cēsu alus atbalsta ilglaicīgas nozīmes pasākumus, kas turpinās vairākus gadus un izvēršas par tradīcijām. Nemitīgi pilnveidojot uzņēmuma darbību, izvēlamies atbalstīt pasākumus, kas rada patiesas vērtības un paliekošas sajūtas pasākumu apmeklētājos;
- Ārpus noteiktajiem finanšu atbalsta un sponsorēšanas projektiem, ir iespēja pieteikt izskatīšanai projektus, kurus uzņēmums var atbalstīt ar produkcijas nodrošināšanu pasākumos – uzzināt vairāk;
- Prioritātes atbalsta pasākumiem kādas jomas ietvaros ir vietējā kopiena, kas Cēsu alus sociālās atbildības darbības diapazonā ir noteikta — Cēsu pilsēta un novads;
- Viena no prioritātēm atbalsta projektos ir sabiedrības izglītošana, ko uzņēmums realizē īstenojot alkohola atkarības profilakses izglītojošo projektu „Esi Neatkarīgs!” Latvijas vidusskolās, kā arī unikālu izglītojošu alus pasākumu ciklu „Alus meistarklase”;
- Cēsu alus sociālā investīcija ar labdarības raksturu tiek realizēta sniedzot ilggadēju atbalstu Cēsu dienas centram “Saules taka”, kas apvieno un rūpējas par Cēsu novada bērniem no nelabvēlīgām ģimenēm;
- Uzņēmumā darbojas Cēsu alus Pensionāru klubs, kurā apvienojot uzņēmuma ilggadējos esošos un bijušos darbiniekus, veido un uztur to sociālo saikni un piederību uzņēmumam, kā arī pozitīvi ietekmē šo cilvēku sabiedriskās dzīves kvalitāti.
DARBS AR KLIENTIEM UN PIEGĀDĀTĀJIEM
- Cēsu alus kvalitātes politika paredz, ka efektīvas partnerattiecības ar klientiem un piegādātājiem veido viņu uzticēšanos uzņēmumam, kā drošam ražotājam un piegādātājam;
- Mūsu mērķis ir ar nepārtrauktiem uzlabojumiem paaugstināt uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmu, balstoties uz mērījumiem, vispusīgu analīzi un veiksmīgu sadarbību ar partneriem;
- Cēsu alus klienti ir tirdzniecības nozares pārstāvji – veikali, veikalu tīkli, kā arī kafejnīcas, restorāni un viesnīcas. Cēsu alus klienti nosacīti tiek dalīti pēc piekritības vienam vai otram segmentam – pārdošanas klienti (mazumtirdzniecības iestādes) un HoReCa segmenta klienti (kafejnīcas, restorāni, viesnīcas);
- Cēsu alus piegādātāji, savukārt, ir dzērienu izejvielu, tehnoloģisko iekārtu un citu atbalsta funkciju realizēšanai nepieciešamo resursu piegātājkompānijas, gan no Latvijas, gan ārvalstīm;
- Darbs ar klientiem tiek veikts sistemātiski – pēc BRC kvalitātes standarta (BRC for Food Safety certificate) prasībām reizi gadā tiek realizēts Klientu apmierinātības un noturības pētījums, tiek izdots informatīvs materiāls – Cēsu alus Klientu avīze. Tāpat ir izveidota īpaša sūdzību pieteikšanas un izskatīšanas kārtība, kas ļauj klientiem un piegādātājiem priekšlikumus un sūdzības pieteikt sev ērtākajā veidā, formā un laikā, kā arī saņemt par pieteikto jautājumu atgriezenisko saiti;
- Darbs ar uzņēmuma piegādātājiem notiek galvenokārt Olvi grupas ietvaros – lielākie iepirkumi, konkursi un piegādātāju izvēle lielākoties notiek grupas līmenī, tādejādi optimizējot gan laika, gan finanšu resursus atbilstošāka piegādes procesa nodrošināšanai;
- Piegādātāji tiek izvēlēti vadoties pēc to starptautiskas atpazīstamības (pēc kvalitātes standartiem);
- Izvēles kārtībā tiek veikti piegādātāju auditi un pa reizi trijos gados tiek veikta piegādātāju aptauja anketas veidā.
SOCIĀLĀ ATBILDĪBA PRODUKTU ATTĪSTĪBĀ
- Cēsu alus uzņēmuma vīzija ir būt par Latvijas dzērienu tirgus attīstības līderi, ko uzņēmums īsteno ar inovatīvu produktu portfeļa attīstību – radot un ieviešot jaunas produktu kategorijas, segmentus, garšas un iepakojumus;
- Produktu attīstībā uzņēmums aktīvi iesaista arī darbiniekus – reizi gadā organizējot Inovāciju nedēļu, kad uzņēmuma nodaļas rada un prezentē savas inovatīvās produktu idejas. Kā arī katram darbiniekam ikdienā ir iespēja „Ideju kastītē” ielikt savu produkta ideju;
- Cēsu alus iesaista arī alus baudītājus, patērētājus jaunu produktu ideju radīšanā un esošo pilnveidē, veidojot un uzturot aktīvu, dialoga formas komunikāciju sociālajos tīklos: Draugiem, Facebook, Twitter, Instagram.
- Jau vairākus gadus Cēsu alus vadošā zīmola Cēsu Premium ikgadējās kampaņas ietvaros tiek veicināta sabiedrības iesaistīšanās produktu attīstībā – piemēram, iespēja izveidot savu unikālo alus skārdenes dizainu. Šīs kampaņas katru gadu ir ar kultūrvēsturisku nozīmi Latvijas sabiedrībā notiekošo, aktuālo notikumu kontekstā.
- Atbildīgs mārketings ir Cēsu alus darbības pamatā – gan iniciējot Latvijas Alus ražotāju pašregulējošā ētikas kodeksa izveidi un ievērošanu, gan slēdzot sadarbības vienošanos ar LR Veselības ministriju par atbildīga mārketinga ievērošanu nevēršot komunikācijas un reklāmas aktivitātes uz bērnu auditoriju, bet izglītojot to;
- Augstvērtīga un nemainīga kvalitāte ir produktu ražošanas, pildīšanas un pārdošanas prioritāte – to apliecina gan stingra likumdošanas prasību ievērošana alus darītavā, gan brīvprātīgi ieviestais pasaules līmeņa pārtikas ražošanas kvalitātes sertifikāts BRC for Food Safety, ko Cēsu alus ieviesa kā pirmais no pārtikas nozares uzņēmumiem Latvijā.
PERSONĀLA ATTĪSTĪBA UN DARBA DROŠĪBA
- Uzņēmuma vērtības pauž, ka profesionāli, apmierināti un lojāli darbinieki ir Cēsu alus uzņēmuma vissvarīgākie resursi, kas palīdz sasniegt uzstādītos mērķus;
- Cēsu alus Personāla attīstības vīzija ir „Darbinieki patiesi vēlas un sasniedz izcilus rezultātus!”, saskaņā ar ko arī tiek sistemātiski un stratēģiski realizēts gan personāla attīstības, motivācijas un apmācību darbs;
- Viena no uzņēmuma nozīmīgākajām vērtībām ir komanda un komandas darbs. Komandas darbs ļauj izvirzīt un sasniegt izaicinošus mērķus, līdzdarboties lēmumu pieņemšanā un uzņemties atbildību;
- Reizi divos gados Cēsu alus īsteno Darbinieku iesaistes un apmierinātības pētījumu, kas ir grupas līmeņa projekts;
- Katru gadu tiek organizētas visu darbinieku Ikgadējās attīstības pārrunas, kuru rezultātā tiek izveidota Individuālās attīstības karte, kas ir arī pamatā darbinieka apmācību vajadzību apmierināšanai;
- Apmācības tiek veidotas un realizētas sistemātiski – saskaņā ar darbinieku individuālajām vajadzībām un attīstības mērķiem, kā arī ar komandu attīstības mērķiem. Uzņēmums realizē gan iekšējās, gan ārējās apmācības, piesaistot attiecīgos speciālistus;
- Par personāla attīstības metodēm Cēsu alus ir izvēlējies koučingu – gan individuālā, gan komandu un grupu līmenī. Kā zināšanu nodošanas un pārmantojamības metode ir ieviests mentorings, ar kā palīdzību esošie darbinieki palīdz iejusties darba vidē jaunajiem vadītājiem, darbiniekiem;
- Katru gadu tiek definētas arī prioritāri attīstāmās jomas darbinieku kopējo zināšanu paaugstināšanā – kā efektīvākā forma zināšanu paaugstināšanas un vienādošanas mērķim ir izveidota jauna koncepta projekts „Darbinieku meistarklase”, kas uzņēmumā norisinās jau kopš 2012.gada rudens;
- Darbinieku ceļvedis uzņēmuma kultūrā un vērtībās ir „Izcila darbinieka rokasgrāmata”, ko kopš 2012.gada katru gadu saņem visi uzņēmuma darbinieki;
- Par darbinieku iekšējo komunikācijas kanālu, bez neformālajiem, kalpo iekšējā uzņēmuma avīze „Iesaliņš” un kopš 2013.gada arī Olvi grupas iekšējā avīze „My Olvi”;
- Uzņēmumā jau ilggadēji darbojas arodbiedrība, kas ir lielisks sabiedrotais darba devēja un darba ņēmēju veiksmīgu attiecību uzturēšanā. Jau ilggadēji uzņēmumā ir arī ar arodorganizāciju parakstīta vienošanās Koplīguma formā, kas nodrošina virkni sociālo labumu, papildus likumdošanā noteiktajiem;
- 2014.gadā Cēsu alus uzsāk darba efektivitātes veicināšanas projektu, kas ir arī ieguldījums nozares attīstībā – praktikantu piesaistes projekts. Tādejādi gan atslogojot darbinieku profesionālo darbību, gan arī sniedzot ieguldījumu alus nozares izglītības pilnveidē nodrošinot ilgtermiņa prakses vietas attiecīgās nozares specializācijas ietvaros;
- Uzņēmums regulāri piedalās arī karjeras izvēles projektos, veicinot uzņēmuma kā stabila un ilgtspējīga darba devēja tēlu, gan arī veicinot pārtikas rūpniecības un tehnoloģijas studiju nepieciešamību un reprezentablo nākotnes profesijas tēlu;
- Cēsu alus Darba aizsardzības politika.
RŪPES PAR VIDI
- AS „Cēsu alus” vides politikas stratēģiskais mērķis ir nodrošināt ilgtspējīgu attīstību saskaņā ar vides aizsardzības prasībām – stingra likumdošanas prasību ievērošana un pašiniciatīvas ir uzņēmuma vides stratēģijas pamatā;
- Uzņēmuma saimnieciskās darbības pamatā vienmēr tiek augsti vērtētas rūpes un gādība par nepārtrauktiem uzlabojumiem, reizē ievērojot pastāvošās vides likumdošanas prasības un apsverot nākotnē paredzētās;
- Uzņēmumā regulāri tiek izvērtēta, un pēc iespējas samazināta dabas resursu izmantošana (energoresursu, kurināmā, ūdens utt.), mazinātas piesārņojošo vielu emisijas apkārtējā vidē; tiek īstenota atkritumu šķirošana un, kur vien iespējams, atkritumu daudzumu samazināšana to rašanās vietās;
- Viens no vērienīgākajiem pēdējo gadu investīciju objektiem Cēsu alus ražotnē, ar mērķi nodrošināt vides saglabāšanu, ir bioloģisko ūdens priekšattīrīšanas iekārtu uzstādīšana ražotnes teritorijā;
- Energoresursu taupība tiek realizēta sistemātiski, integrējot to tehnoloģiju attīstības un investīciju projektos;
- Zaļais iepirkums kā viens no Cēsu alus sociālās atbildības aspektiem vides saglabāšanas kontekstā – tiek īstenots atsevišķu produktu primārā un sekundārā iepakojuma ekoloģiskās versijās un atkritumu šķirošanas projektu ietvaros. Tādejādi mazinot produktu ietekmi uz vidi un padarot zaļāku produkta dzīvescikla atsevišķu posmu realizāciju;
- Uzņēmums veic arī ieguldījumu vietējās kopienas pilsētvides labiekārtošanā – gan rūpējoties par ražotnes un tai piegulošajām teritorijām, gan arī realizējot atsevišķus liela mēroga projektus, kā piemēram, izveidojot Cēsīs jaunu skeitparku, kas kalpo kā kvalitatīva brīvā laika pavadīšanas vieta jauniešiem (jaunieši ir viena no Cēsu alus kā alkohola ražotāja primārajām sociālās atbildības darbības diapazona mērķauditorijām).
Augstvērtīga produktu kvalitāte
- Mēs nodrošinām klientus un patērētājus ar augstas un nemainīgas kvalitātes, patēriņam drošiem, viņu vajadzībām un vēlmēm atbilstošiem produktiem;
- AS “Cēsu alus” Kvalitātes politika paredz pilnveidot esošos produktus, veicinot jauno produktu izstrādi un ieviešanu tirgū. Vienlaicīgi nodrošinot patērētāju, klientu, LR normatīvo aktu, Codex Alimentarius un produktam noteikto prasību ievērošanu – paaugstinot konkurētspēju tirgū;
- Mūsu uzdevums ir uzturēt, pilnveidot un izvērtēt uzņēmumā kvalitātes vadības sistēmu, kas aptver BRC standarta prasības un nodrošināt tās efektivitātes nepārtrauktu uzlabošanu – pastāvīgi uzlabojot patērētāju un klientu apmierinātību ar produktu un pakalpojuma kvalitāti;
- Ieguldām veidojot uzņēmuma darbiniekos izpratni par viņu ieguldījumu uzņēmuma attīstībā, mērķu sasniegšanā un atbildību par produktu un sniegto pakalpojumu kvalitāti;
- Ar nepārtrauktiem uzlabojumiem paaugstinām uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmu, balstoties uz mērījumiem, vispusīgu analīzi un veiksmīgu sadarbību ar partneriem.
Cēsu alus darbojas saskaņā ar šādiem kvalitātes standartiem:
- Pašregulācijas sistēma;
- HACPP;
- Kopš 2006.gada – Cēsu alus uztur vienu no stingrākajiem brīvprātīgi piemērojamajiem pārtikas nekaitīguma un kvalitātes vadības standartiem pasaulē –BRC Global Standard for Food Safety alum PET pudelēs (Cēsu alus bija pirmais pārtikas ražotājs Latvijā, kas saņēma šo sertifikātu).
Cēsu alus darītavā darbojas sertificēta testēšanas laboratorija, kas atbilst standarta LVS EN ISO/IEC 17025 prasībām. Laboratorija nodarbojas ar izejvielu, starpproduktu un gatavo produktu ķīmisko un mikrobioloģisko testēšanu. Darbā izmanto aktuālas starptautiskās un nacionālās standartmetodes un atbilstošu tehnisko aprīkojumu, kas nodrošina pareizu un ticamu rezultātu iegūšanu.
Ētikas politika
Cēsu alus darbinieku ētiskas attieksmes un rīcības pamatprincipi:
- Godīga un cieņpilna attieksme pret klientiem, sevi, kolēģiem un uzņēmumu, akceptējot viedokļu, pieredzes, domāšanas veida atšķirības;
- Profesionālā attīstība, spēju izkopšana un prasme mācīties no savas un citu pieredzes;
- Godprātīga un atbildīga attieksme jebkurās sarunās par iespējamu darījumu AS „Cēsu alus” interesēs vai ārpus AS „Cēsu alus”, nepieļaujot priekšrokas došanu savām, savas ģimenes un citu radinieku, kā arī draugu un paziņu personiskajām interesēm;
- Netiek atbalstīta dāvanu vai citādu labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana ar mērķi ietekmēt lēmumus;
- Efektīva darbība un attīstība ir atkarīga no katra darbinieka ieguldījuma, tai skaitā profesionalitātes un uzvedības;
- Vispārpieņemto uzvedības normu ievērošana gan darbā, gan ārpus tā kā katra darbinieka personības apliecinājums un pozitīva uzņēmuma tēla garants;
- Privātās dzīves neaizskaramība un aizsardzība no uzņēmuma puses.
Atbildīga mārketinga komunikācija
Cēsu alus, realizējot atbildīgu mārketinga komunikāciju, ir iniciējis un ievēro nozares un reklāmas ētikas pamatprincipus:
- Alus darītāju ētikas kodekss
Cēsu alus kā viena no lielākajām Latvijas alus darītavām ir iniciējusi un kopā ar nozares partneriem izveidojuši Latvijas alus darītāju pašregulācijas kodeksu, kura pamatprincipi ir cieņa pret patērētāju un godīga konkurence. Kodeksa vadmotīvs – atbildīga, mērena un uz tradīcijām balstīta alus patērēšanas atbalstīšana. Kodeksam pievienojušies visi Latvijas alus nozares pārstāvji.
Alus ražotāju pašregulācijas kodeksā izvirzīti priekšnosacījumi:
- Ražošanai;
- Alus iepakošanai;
- Produktu kvalitātei;
- Sponsorēšanas un mecenātisma pamatprincipiem;
- Produktu reklamēšanai un virzīšanai tirgū;
- pamatprasības attieksmei pret patērētājiem.
Alus un dzērienu iepakojumu savienības mājas lapā jebkuram alus cienītājam ir iespēja paust savus iebildumus, ja esi pamanījis neētisku alus reklāmu Latvijā.
- Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodekss
AS „Cēsu alus” Latvijas alus darītāju asociācijas ietvaros kopš 2010.gada aprīļa ir pievienojies Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas kodeksam un savā darbā apņemas ievērot kodeksā noteikto. Sadarbība ar Latvijas Reklāmas asociāciju, Ētikas kodeksa ietvaros, ir loģisks solis nozares pašregulācijas efektivitātes uzlabošanā.
- Dalība biedrībā „Esi brīvs”
Pašregulācijas kodeksa izveide un dalība reklāmas ētikas kodeksā ir tikai viens no Cēsu alus soļiem ceļā uz minētā mērķa sasniegšanu – atbildīga un mērena alus lietošana. Uzņēmums Alus un dzērienu iepakojumu savienības ietvaros finansiāli atbalsta izglītojošus seminārus jauniešiem, viņu vecākiem un skolotājiem par atkarību postošo ietekmi, ko organizē biedrība “Esi brīvs”.
- Sadarbības memorands par izmaiņām uz bērniem vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā
2011.gada 15.septembrī Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācija (LPUF), Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociāciju (LBDUA) un LR Veselības ministrija parakstīja vienošanos par bērnu veselībai labvēlīgu dzērienu reklāmu nodrošināšanu.
Sadarbības memoranda mērķis ir nodrošināt bērnu veselībai un sabalansēta uztura pamatprincipiem labvēlīgu dzērienu reklāmu, kā arī izveidot ilgtspējīgu abpusēju valsts un privātā sektora sadarbību bērnu veselīga dzīvesveida veicināšanai Latvijā.
Šī mērķa sasniegšanai LPUF un LBDUA pārstāvošie uzņēmumi atbalsta zinātniski pamatotus Veselības ministrijas iecerētos pasākumus bērnu veselības uzlabošanai, kas ietver sabiedrības izglītošanu par sabalansētu uzturu un aktīvu dzīvesveidu, uzņēmēju iesaistīšanos brīvprātīgas produktu marķējumu sistēmas ieviešanā, lai atvieglotu patērētājiem informācijas saņemšanu par katra konkrēta dzēriena sastāvdaļām un enerģijas (kaloriju) un cukura daudzumu, kā arī atturēšanos savu produktu reklāmu vērst uz bērnu, kas jaunāki par divpadsmit gadiem, mērķauditoriju.
Sociālā atbildība Olvi grupā
Olvi grupas uzņēmumi darbojas jau gadsimtiem ilgi. Sociālā atbildība vienmēr ir bijusi un būs uzņēmumu darbības neatņemama sastāvdaļa.
Sociālā atbildība ir viena no mūsu vērtībām un būtiska stratēģisko un operatīvo lēmumu pieņemšanas procesa sastāvdaļa visos Olvi grupas uzņēmumos. Lai labāk reaģētu uz mūsu ieinteresēto pušu vēlmēm un vajadzībām, mēs attīstām savu darbību un dzērienu nozari arvien ilgtspējīgākā virzienā. Lai to sasniegtu, mēs veicam ilgtspējīgas izvēles un palīdzam patērētājiem un mūsu partneriem darīt to pašu.
Olvi grupa ir izvirzījusi četras galvenās atbildības jomas:
- ilgtspējīga vērtību ķēde;
- izcila darba vieta;
- vērtības radīšana ieinteresētajām pusēm;
- patērētāji un produkti.
Papildus šīm četrām atbildības jomām, kā viens no mūsu darbības stūrakmeņiem, kas caurvij visas mūsu aktivitātes – ir ētiska un atbildīga biznesa darbība.
Vairāk par sociālo atbildību Olvi grupā lasīt šeit.
Olvi grupas uzņēmumi ir apņēmušies ievērot un cienīt vairākas starptautiskas iniciatīvas un rīcības kodeksus, kas atbalsta un ļauj īstenot mums sociāli atbildīgu darbību. Skatīt šeit.
- Ilgtspējas kodeksa parakstīšana
- Līderības akadēmija
- Cēsu Premium dzīves cikla analīze
- Depozīta sistēmas darbības uzsākšana
- Energoefektivitātes uzlabojumi (investīcijas siltummaiņas projektos)
- Darbinieku apmierinātības un iesaistes pētījums
- Biznesa un nozares attīstība – Piebalgas alus darītavas un ūdens zīmola Everest iegāde
- Darbinieku apmierinātības un iesaistes pētījums
- Darbinieku Uzticības padome
- Darbinieku labbūtības meistarklases
- Better Future kampaņa un rūpes par labāku nākotni
- CDP Reporting un vides risku noteikšana
- GDPR audits
- Risku vadības matricas
- ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu noteikšana
- ISO 5001:2018 Energoepārvaldības standarta jaunās versijas ieviešana
- Attālinātā darba koncepts un darbinieku labbūtības meistarklases
- Atbalsts cīņā ar Covid-19: dezinfekcijas līdzekļa ražošana, folijas skārdenēm, e-veikals ar piegādi visā Latvijā
- 100% zaļā elektroenerģija
- Efektīva elektronisko dokumentu aprite
- Depozīta organizācijas DIO dalībnieks
- Arodveselības un darba drošības pārvaldības standarts ISO 45001
- Iekšējās Ēnu dienas projekts
- E-apmācības par sociālo atbildību Olvi Grupā un Cēsu alū visiem uzņēmuma darbiniekiem
- Trauksmes celšanas sistēmas ieviešana
- Darbinieku apmierinātības un iesaistes pētījums
- Kino filmas Dvēseļu putenis atbalsts
- Vides pārvaldības sistēmas sertifikāts ISO 14001
- Kvalitātes vadības sistēmas sertifikāts ISO 9001
- European Business Awards balva: Nacionālais uzvarētājs kategorijā Sociālā atbildība un rūpes par vidi
- Darbinieku meistarklase: motivācija un enerģija
- Energoefektivitātes un darba vides uzlabošanas projekti
- Kanes Disku Golfa parka izveide Cēsīs
- Sasniegts augstākais novērtējums Ilgtspējas indeksā – Platīna kategorija
- Ilgtspējas mērķu uzstādīšana
- Sociālās atbildības apmācības Olvi grupas līmenī
- Energoefektivitātes pārvaldības standarts ISO 50001
- Projekts Iespējamā misija
- KPI datu apkopošana Olvi grupas Sociālās atbildības pārskatam
- Korporatīvās sociālās atbildības audits visos Olvi grupas uzņēmumos
- Darbinieku iesaistes pētījums
- Zelta ķivere par ilgtspējīga darba mūža veicināšanu
- LDDK Gada balva
- 3D video tūres izveide pa Cēsu alus darītavu
- Darbinieku meistarklase (pārmaiņu vadība, LEAN, emocionālā inteliģence)
- LV simbolika uz iepakojuma
- Latvijas miežu izmantošana alus brūvēšanā
- “ALUS TAVAI PILSĒTAI” sabiedrības iesaistes projekts
- Cēsu alus pensionāru kluba dibināšana
- Latvijas lielākā alus darītava
- Cēsu alus = Latvijas labums
- Darba vides uzlabošana
- Stresa un birokrātijas mazināšanas projekti
- Cēsu alus stipendijas
- Amatu misiju projekts uzņēmumā
- Alus meistarklase
- Skeitparka izveide Cēsīs
- Vides audits uzņēmumā
- Klientu pētījums
- Darbinieku apmierinātības pētījums
- Mentoringa metodes ieviešana
- Ilgtspējas komandas izveide
- Esi Neatkarīgs! — alkohola atkarības profilakses projekts
- Koučinga metodes ieviešana
- KSA prioritātes, nozares pozīcija
- Vides monitoringa dokumentācijas ieviešana
- Vērtību iedzīvināšanas projekts
- Darbinieku apmierinātības pētījums
- Sociālās atbildības sadaļa mājaslapā
- Labo domu tirdziņš – darbinieku brīvprātīgā darba iniciatīva
- Latvijas Darba devēju konfederācijas uzaicinājums
- Pirmais pašvērtējums
- 360 grādu darbinieku apmierinātības pētījums