Preses relīzes
Starptautiskā pētījumā, kas tiek veikts 40 pasaules valstīs, noskaidroti produktīvākie uzņēmumi 2009. gadā. AS „Cēsu alus” novērtēts kā produktīvākais alus ražotājs Latvijā, kopējā Baltijas pārtikas ražotāju topā ieņemot augsto 10. vietu.
Pētījumā uzņēmumu produktivitāte definēta, kā ieņēmumi, ko radījis pilnas darba slodzes darbinieks 2009. gadā. AS „Cēsu alus” produktivitātes indekss noteiks 186 punktu vērtībā, kas ierindo uzņēmumu pirmajā vietā Latvijas alus ražošanas nozarē. Cēsu alus ir arī produktīvākais grupas uzņēmums no dzērienu ražotāja „Olvi Oyj” koncernā ietilpstošajām Baltijas kompānijām. Kopējā Baltijas pārtikas ražošanas nozares topā Cēsu alus ieņem 10. vietu.
AS „Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere: „Uzņēmumā esam definējuši vērtības, kas virza darbinieku uzvedību un veido kopējo organizācijas kultūras izpratni. Nosakot, kādas īpašības vērtējam darbiniekos un par prioritāti uzstādot komandas darba sniegumu, realizējam uz rezultātu tendētu attieksmi un darbību. Šie ir uzņēmuma produktivitāti veicinoši pamati, kas ļauj īstenot gan personāla attīstības, gan biznesa stratēģijas.”
Saskaņā ar pētījumu augstākā efektivitāte ir uzņēmumiem, kas:
- attīstījuši uz darba sasniegumiem orientētu kultūru,
- skaidri definējuši kritērijus tam, kādi cilvēki atbilst konkrētajai darba kultūrai,
- kritiski izvērtē lūgumus palielināt/samazināt strādājošo skaitu,
- inovāciju izvēle norit ciešā sasaistē ar esošo produktu un procesu attīstību,
- proaktīvi identificē un attīsta savu vadītāju prasmes.
Kopumā 12 nozarēs no 31 pētījumā aptvertās augstākais produktivitātes indekss Baltijā ir uzņēmumiem no Latvijas. Produktīvākie Latvijas un Baltijas uzņēmumi noskaidroti, izanalizējot 1480 uzņēmumu finanšu rādītājus. Uzņēmumu produktivitātes analīzi veic „Profiles International” Izpētes institūts sadarbībā ar partneriem Baltijā. Uzņēmumu tops pēc produktivitātes indeksa izveidots katrā no 31 pētījumā aptvertās nozares.
Latvijas uzņēmumu efektivitātes novērtēšana veikta pēc „Profiles International” metodikas, izmantojot Lursoft datu bāzē pieejamos lielāko uzņēmumu 2009.gada darbības pārskatus.